- ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ "Βιβλίο Ημερήσιου Ελέγχου"
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ο διευθυντής του σχολείου παραδίδει σε κάθε δάσκαλο το Βιβλίο Ημερήσιου Ελέγχου της τάξης του και του ζητά να το συμπληρώσει με τα απαραίτητα στοιχεία. Συνήθως ως παραπομπή χρησιμοποιείται το αντίστοιχο βιβλίο που τηρούσε ο συνάδελφος της προηγούμενης τάξης.
Δυστυχώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο προηγούμενος συνάδελφος έχει πέσει σε αβλεψίες και λάθη. Ή δεν έχει συμπληρώσει όλα τα στοιχεία που ζητά το βιβλίο. Αποτέλεσμα είναι τα βιβλία αυτά να μην έχουν την εμφάνιση που θα έπρεπε και να δημιουργούν ποικίλα προβλήματα στο έργο μας.
Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγουμε τέτοιες καταστάσεις είναι να ζητήσουμε από τους γονείς των μαθητών επιβεβαίωση των στοιχείων. Ιδιαίτερα ως προς τα τηλέφωνα και τις διευθύνσεις τους.
Βεβαίως θα πρέπει να τονίσουμε εδώ κάτι που πολλοί συνάδελφοι αγνοούν: Ο δάσκαλος δε δικαιούται να στέλνει ανακοινώσεις στους γονείς!!! Μόνο ο Διευθυντής του σχολείου έχει αυτό το δικαίωμα και κανονικά πρέπει να τον ενημερώνουμε ακόμη και για το παραμικρό σημείωμα που θα στείλουμε στο σπίτι.
Επίσης, προσοχή χρειάζεται ως προς τα στοιχεία μητρώου και τη νομοθεσία που τα προστατεύει ως ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Ο εκπαιδευτικός πρέπει στο σημείο αυτό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός.
Να τονίσουμε επίσης ότι αν και υπάρχει ακόμη σε μερικά βιβλία το πεδίο για το ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ του μαθητή, αυτό πλέον ανήκει στα ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και επομένως δεν το συμπληρώνουμε.
Επιπλέον, προσοχή χρειάζεται στα στοιχεία που θα δηλώσουν οι ίδιοι οι γονείς. Άλλοτε από άγνοια και άλλοτε από σκοπιμότητα, μπορεί να μας δώσουν λάθος στοιχεία για τα παιδιά. Γι' αυτό και χρειάζεται πάντα να γίνεται διασταύρωση με το ΜΗΤΡΩΟ του Σχολείου. Και σε περίπτωση που εντοπίσουμε στοιχεία που δε συμφωνούν, να διερευνούμε ποιο στοιχείο είναι το σωστό. Εκείνο που αναφέρει το Μητρώο ή εκείνο που δηλώνει ο κηδεμόνας.
Και πάλι εδώ θα χρειαστεί να ενημερώσουμε το Διευθυντή του σχολείου όταν προκύψει λάθος εγγραφή στο ΜΗΤΡΩΟ του σχολείου. Υπόψη ότι σε επίσημα βιβλία του Σχολείου δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο το σβήσιμο. Υπάρχει πάγια τακτική που ο Διευθυντής σας θα ακολουθήσει στην περίπτωση αυτή για την αλλαγή των δεδομένων.
Όλα τα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για μαθητές της έκτης ή για μαθητές που θα πάρουν μεταγραφή. Διότι στις περιπτώσεις αυτές αν τα στοιχεία των μαθητών είναι λάθος, το λάθος θα ακολουθήσει και τα επίσημα έγγραφα που θα εκδοθούν από το σχολείο για την εγγραφή τους στο Γυμνάσιο ή τη μεταγραφή τους σε άλλο σχολείο. Και βέβαια λάθος σε επίσημο έγγραφο δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο.
Παλιά, για όλους αυτούς τους λόγους, ζητούσαμε από τους γονείς των μαθητών της έκτης να προσκομίσουν ένα πρόσφατο πιστοποιητικό γέννησης. Τώρα αυτό δεν μπορεί να γίνει... Διότι υπάρχει εγκύκλιος του αρμόδιου υπουργείου που ζητά από τους δημοσίους υπαλλήλους να μην ταλαιπωρούν τους πολίτες και να φροντίζουν υπηρεσιακά να αποκτήσουν τέτοια έγγραφα. Που σημαίνει μια ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου για το σχολείο. Την ενημέρωση για το ζήτημα αυτό μου έκαναν πέρυσι στο Γυμνάσιο της περιοχής μας όταν τους πήγα τους τίτλους των μαθητών μας για εγγραφή. Και που μου τόνισαν ότι είναι συχνό φαινόμενο να παίρνουν από τα Δημοτικά τίτλους με ελλιπή στοιχεία ή και λάθος με αποτέλεσμα απίθανη ταλαιπωρία για να βρουν μέσω υπηρεσίας τα σωστά στοιχεία του κάθε μαθητή.
Προσοχή μεγάλη χρειάζεται στο θέμα των αγοριών. Θα πρέπει να τσεκάρετε από το Διευθυντή του σχολείου τι προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία ως προς τον αριθμό που θα συμπληρώσετε στο πεδίο ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟΥ. Μέχρι πρότινος αυτό που ίσχυε ήταν να συμπληρώνουμε για μεν τα κορίτσια το Δημοτολόγιο για δε τα αγόρια τον αριθμό Μητρώου Αρρένων. Θα πρέπει να ρωτήσετε, το τονίζω αυτό, γιατί μπορεί και να έχουν αλλάξει οι σχετικές οδηγίες.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι πως στο συγκεκριμένο βιβλίο εκτός της βαθμολογίας, συμπληρώνουμε και τις απουσίες των μαθητών. Κι αυτό το καθήκον μας δεν πρέπει να το υποτιμούμε. Σε περιπτώσεις ανάγκης, μπορεί ο εισαγγελέας να ζητήσει ως επίσημο αποδεικτικό το βιβλίο αυτό προκειμένου να πιστοποιήσει αν ο μαθητής ήταν στην τάξη ή απουσίαζε.
Τέλος, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες, εκτός της αριθμητικής βαθμολογίας, στο πίσω μέρος του φύλλου, οφείλουμε να συμπληρώνουμε και λεκτική αξιολόγηση του μαθητή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου