Σήμερα, τόσες μέρες μετά, δόθηκαν επιτέλους τα ονόματα των συναδέλφων που έπεσαν κατά τη διάρκεια του καθήκοντος, του καπετάνιου και του πρώτου μηχανικού του δεξαμενοπλοίου Aegean Angel:
http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/341654
Σε νοσοκομείο στις Βερμούδες ο Κύπριος υποπλοίαρχος
03/01/2011 Της Ελευθερίας Σωφρονίου
Ολοκληρώθηκε η Οδύσσεια του Κύπριου υποπλοίαρχου Αντώνη Ιωάννου, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά στο πρόσωπο και στο στήθος στο ναυτικό ατύχημα της 30ής Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή των Βερμούδων. Ο Αντώνης Ιωάννου μεταφέρθηκε στο King Edward Memorial Hospital στις Βερμούδες με ελικόπτερο της αμερικανικής ακτοφυλακής, το οποίο τον παρέλαβε από το ελληνικό δεξαμενόπλοιο AEGEAN ANGEL.
Σύμφωνα με συναδέλφους του, είναι αξιοσημείωτο το ψυχικό σθένος του Κύπριου υποπλοίαρχου, ο οποίος, ενώ βρισκόταν καθηλωμένος στο κρεβάτι μετά το φοβερό χτύπημα και τον τραυματισμό του, έδινε οδηγίες σε Ελλαδίτη συνάδελφό του, για να καταφέρει να οδηγήσει το τεράστιο σκάφος από το μέσο του Ατλαντικού Ωκεανού προς τις αμερικανικές ακτές προκειμένου να μπορέσει να προσεγγίσει το ελικόπτερο διάσωσης.Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει προβεί σε διευθετήσεις και ο πατέρας του, Κυριάκος Ιωάννου, αναμένεται να ταξιδέψει σήμερα στις Βερμούδες για να συναντήσει το γιο του.
Η ιστορία του ναυαγίου
Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, ενώ το πλοίο έπλεε 800 ναυτικά μίλια από τις Βερμούδες, έπεσε σε κακοκαιρία στις 30 Δεκεμβρίου. Όταν κόπασαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα οι τρεις αξιωματικοί βγήκαν στο κατάστρωμα για να ελέγξουν αν υπήρχαν ζημιές.
Τότε τους χτύπησε ένα μεγάλο κύμα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν θανάσιμα δύο μέλη του πληρώματος (Έλληνες υπήκοοι), ο πλοίαρχος Μποζώνης Δημήτριος και Α΄ Μηχανικός Παπαγεωργίου Αθανάσιος και να τραυματιστεί σοβαρά ο Κύπριος Υποπλοίαρχος.
Το εξαιρετικά νέο σε ηλικία δεξαμενόπλοιο είναι πλοιοκτησία της Arkadia Ship Management και είχε αποπλεύσει από το Ταλίν της Εσθονίας με προορισμό το Huston, φορτωμένο με πετρελαιοειδή.
Επιτέλους. Το trio no named απέκτησε όνομα...
http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/aegean-angel_02.html
Κι όχι από περιέργεια ή διάθεση κουτσομπολιού, που βιάστηκε να υποθέσει με το σχόλιό του ένας επισκέπτης του ιστολογίου. Είναι νομίζω ανθρώπινο όταν κινείσαι επαγγελματικά στον ίδιο χώρο να νοιάζεσαι μήπως τους ήξερες. Μήπως τους είχες και συναντήσει κάποτε.
Πράγματι λοιπόν μπροστά στο όνομα του πλοιάρχου πάγωσα. Ίδιο επώνυμο με φίλη και συμμαθήτρια στη σχολή πλοιάρχων. Πήρα τηλέφωνο. Τελικά ήταν συνωνυμία.
Κι έπειτα χτύπησα στο google το όνομα. Να δω τι άλλο έχει δημοσιευτεί σχετικά. Περιττό να πω ότι μόνο σε κυπριακά μέσα δίνονται τα ονόματα. Τα MME της Ελλάδας το έχουν τελείως θάψει και υποβαθμίσει το γεγονός.
Εκτός από ένα δημοσίευμα στο Βήμα. Αλλά με ημερομηνία λίγους μήνες νωρίτερα. Εκεί και ένιωσα σοκ διαβάζοντας το κείμενο:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=318254&dt=04/03/2010
Όταν τα νερά σηκώνονται 30 μέτρα:
μυθοπλασία και πραγματικότητα
Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010
Η περίπτωση του κρουαζιεροπλοίου «Louis Μajesty», το οποίο χτυπήθηκε από ένα τριπλό «κύμα-φονιά», τη γνωστή τρικυμία, αποτελεί ένα σπάνιο φαινόμενο στη ναυτιλία, η οποία συχνά-πυκνά έρχεται αντιμέτωπη με τέτοια κύματα για τα οποία ουδείς μπορεί να εξηγήσει πώς δημιουργούνται και τα οποία κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.
Ως πριν από λίγα χρόνια οι επιστήμονες άκουγαν τις ιστορίες των ναυτικών για δολοφονικά κύματα ύψους ακόμη και 30 μέτρων που ήρθαν από το πουθενά και έγιναν η αφορμή για ναυτικές τραγωδίες με μια ισχυρή δόση σκεπτικισμού εντάσσοντάς τες τις περισσότερες φορές στο μυθοπλαστικό μέρος των ναυτικών αφηγήσεων για άγνωστα θαλάσσια τέρατα κτλ.
Ωστόσο από το 1995 και μετά οι επιστήμονες άρχισαν να μελετούν συστηματικά το φαινόμενο των «κυμάτων-φονιάδων». Αφορμή στάθηκε το χτύπημα που δέχθηκε το κρουαζιερόπλοιο «Queen Εlizabeth ΙΙ» στη διάρκεια του 1995, ενώ ταξίδευε στον Ατλαντικό Ωκεανό, όπου χτυπήθηκε νύχτα από τρία κύματα ύψους 29 μέτρων το καθένα.
Το ίδιο έτος και συγκεκριμένα την Πρωτοχρονιά του 1995 ένα κύμα ύψους 26 μέτρων ήρθε από το πουθενά, σύμφωνα με τις αναφορές, και έπληξε την πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου Ντράουπνερ στη Β. Θάλασσα από το κοίλο τμήμα της ως την κορυφή της.Τον Δεκέμβριο του 2000 τελικά οι επιστήμονες στην Ευρώπη πείθονται ότι τα «κύματαφονιάδες» δεν είναι μύθος και έτσι ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία για την παρατήρηση του φαινομένου. Ετσι δημιουργείται ο οργανισμός ΜaxWave, ο οποίος ασχολείται πλέον με την παρατήρηση και την καταγραφή του φαινομένου, ενώ την ίδια ώρα επιχειρεί να δημιουργήσει μηχανισμούς έγκαιρης προειδοποίησης. Οι ναυτικοί όμως ξέρουν ότι έγκαιρη προειδοποίηση δεν μπορεί να υπάρξει.
Ο Κόλπος των Λεόντων, ο οποίος βρίσκεται ανοικτά της Μασσαλίας, εκεί όπου χτυπήθηκε χθες το «Louis Μajesty», είναι ένα γεωγραφικό σημείο του πλανήτη που έχει ξαναδώσει «κύματα-φονιάδες».
Οπως εξηγεί στο «Βήμα» ο έλληνας πλοίαρχος ποντοπόρων εμπορικών πλοίων κ. Δ. Μποζώνης, «τα κύματα-φονιάδες δεν είναι πια ένα τόσο σπάνιο φαινόμενο όσο κατά το παρελθόν. Συνήθως τα συναντά κανείς σε γεωγραφικά σημεία όπου ενώνονται ωκεανοί, όπως είναι η θαλάσσια περιοχή ανοικτά του Κεϊπτάουν, όπου συναντώνται τρεις θάλασσες».
Στην ερώτηση του «Βήματος» τι ακριβώς είναι αυτά τα «κύματα-φονιάδες» ο κ. Μποζώνης σηκώνει τα χέρια ψηλά. «Πραγματικά κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια τι είναι αυτό που τα δημιουργεί. Είναι ένα φυσικό φαινόμενο που προκαλεί η ίδια η φύση. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι εικασίες και το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι είναι ικανά να προκαλέσουν ακόμη ναυάγια».
Αυτά έλεγε μόλις τον περασμένο Μάρτη ο καπετάν Δημήτρης Μποζώνης. Για τα κύματα φονιάδες.
Στις 30 Δεκεμβρίου, πλέοντας με το καράβι του στον Ατλαντικό, συναντήθηκε με ένα τέτοιο κύμα. Και επιβεβαιώθηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο τα λεγόμενά του.
Αιωνία του η μνήμη. Η οικογένεια των ελλήνων πλοιάρχων έχασε όχι μόνο έναν άξιο ναυτίλο αλλά και έναν άνθρωπο που με αυταπάρνηση έπεσε στο καθήκον.
Γιατί είναι άλλο από αμέλεια, άγνοια, απροσεξία, να χάνεσαι. Κι άλλο να διαθέτεις τη γνώση. Να ξέρεις τον κίνδυνο. Και όμως να τον αψηφάς. Γιατί έτσι απαιτεί ο όρκος που έδωσες.
Ένα ακόμη αστέρι ο καπετάν Δημήτρης Μποζώνης στην πλειάδα των ελλήνων πλοιάρχων που έδωσαν τη ζωή τους για να σώσουν το πλήρωμά τους.
Κι ας μείνει με γράμματα χρυσά το όνομά του και το παράδειγμά του φάρος για όλους τους νέους και τις νέες που ακολουθούν αυτό το δύσκολο δρόμο. Το δρόμο για τη γέφυρα. Μη βλέπουν μόνο τα χρυσά γαλόνια. Και τους μισθούς και την όποια εφήμερη δόξα.
Άδικα δεν έλεγαν στα χρόνια των Ρωμαίων πως ο καπετάνιος είναι ο πρώτος μετά το θεό.
Είναι γιατί ο αληθινός καπετάνιος είναι έτοιμος την όποια στιγμή να ανοίξει τις φτερούγες του πάνω από το πλήρωμά του, όπως η κλώσσα πάνω από τα κλωσσόπουλα. Κι ακόμη περισσότερο. Σαν ένας ακόμη άγγελος που φεύγει και πάει εκεί που ανήκει... Στην αγκαλιά του θεού. Εκεί που σίγουρα βρίσκεται τώρα και ο καπετάν Δημήτρης Μποζώνης. Το παλικάρι!
_________________________
ΥΓ Και μην προσπεράσουμε το ψυχικό σθένος που επέδειξε το άλλο παλικάρι, ο υποπλοίαρχος Αντώνης Ιωάννου. Που όντας τραυματισμένος σοβαρά κατάφερνε όπως διαβάσαμε να δίνει οδηγίες για να κατευθυνθεί το πλοίο στον προορισμό του.
Ακόμη μια φορά του ευχόμαστε περαστικά και γρήγορα να επιστρέψει στην αγκαλιά των δικών του, στην πολυαγαπημένη μας Κύπρο. Ήταν και τούτος ένας λόγος που κι εμείς ενώσαμε τη φωνή μας με τον παιδικό του φίλο για τη σωτηρία του. Οι στενοί μας δεσμοί με το νησί της Αφροδίτης.
Μπράβο και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία που φρόντισε να βρεθεί κοντά στον τραυματία ο πατέρας του. Μου θύμισαν εκείνο που και στη δική μου εταιρεία, την εταιρεία Ωνάση, ίσχυε: Πρώτα ο άνθρωπος!
Και είναι αυτό το στοιχείο, ας μην το ξεχνά κανένας, που δημιούργησε το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας. Το ίδιο που κρύβεται πίσω από όλες τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας μας και σήμερα ακόμη...
____________________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ
http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/aegean-angel_03.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου