Αίτημα στο Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με το "χαράτσι" στους τελικούς λογαριασμούς των ενοικιαστών

Σε συνέχεια της χτεσινής ανάρτησης,  http://educandus.blogspot.gr/2013/08/blog-post.html , και την απαίτηση της ΔΕΗ να καταβάλλω στον τελικό μου λογαριασμό χρήματα που αναλογούν σε άλλον πολίτη (το γνωστό ως "χαράτσι" που βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και είθισται να το εισπράττουν από τους ενοικιαστές) ενημερώνω ότι σήμερα απευθύνθηκα για το ζήτημα στο Συνήγορο του Πολίτη http://www.synigoros.gr/?i=kdet.el.home καθώς μάλιστα σε επικοινωνία μου με το Υπουργείο Οικονομικών μου ειπώθηκε πως η περίπτωσή μου δεν έχει προβλεφθεί από το νόμο! Η περίπτωση δηλαδή ο ενοικιαστής να μην έχει άλλο ενοίκιο να καταβάλει και άρα ούτε τη δυνατότητα να παρακρατήσει το χαράτσι από αυτό. 

Αφενός τηλεφώνησα στην υπηρεσία και εξήγησα στην αρμόδια  υπάλληλο την περίπτωση και κατόπιν με προτροπή της απέστειλα και γραπτό αίτημα μέσω διαδικτύου.

Μου υποσχέθηκαν ότι θα δουν το ζήτημα και σύντομα θα μου απαντήσουν, φάνηκε μάλιστα να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα καθώς αφορά νομικό κενό. Μου τόνισαν λοιπόν ότι ως υπηρεσία έχουν τη δυνατότητα ακόμη και να προτείνουν νομοθετικές ρυθμίσεις αν κι εφόσον το κρίνουν αναγκαίο.

Κατόπιν πέρασα ακόμη μια βόλτα από το Υπουργείο Οικονομικών στην Καραγεώργη Σερβίας 8, στο Σύνταγμα, και τον τρίτο όροφο αυτή τη φορά που είναι πιο εξειδικευμένοι υπάλληλοι από εκείνους που συμβουλεύτηκα χτες στο ΓΕΠΟ του ίδιου υπουργείου. Σε δουλειά δηλαδή να βρισκόμαστε και φυσικά και σε έξοδα.

Και πάλι διαπιστώθηκε το νομικό κενό. Και το μόνο που εντόπισε η υπάλληλος που με πολλή ευγένεια με εξυπηρέτησε είναι η δυνατότητα να μεταβεί ο ιδιοκτήτης του ακινήτου στη ΔΟΥ που ανήκει και να ζητήσει αποκοπή του φόρου ακινήτου από το λογαριασμό της ΔΕΗ, ξεκινώντας να τον πληρώνει ο ίδιος.

Τι γίνεται όμως όταν για χι λόγους ο ιδιοκτήτης δεν το κάνει αυτό;

Θα συνεχίσει, μου είπε, να σας ενοχλεί η ΔΕΗ και να ζητάει να πληρώσετε το λογαριασμό! Δηλαδή αντί να πάρω την προκαταβολή μου πίσω, θα εμφανίζομαι και ως οφειλέτης!!!

Εξήγησα πως αυτό ακριβώς με τρελαίνει, γιατί ούτε μία φορά στη ζωή μου δεν άφησα λογαριασμό απλήρωτο και θίγεται η αξιοπρέπειά μου. Δυστυχώς, μου εξήγησε, αυτή τη στιγμή τίποτε άλλο δεν μπορεί να γίνει. Μόνο όταν η ΔΕΗ στείλει στο ΑΦΜ σας και στην Εφορία ως χρέωση το ΕΕΤΑ που απαιτεί από σας, τότε μπορείτε να πάτε στη ΔΟΥ και να προσκομίσετε ανάλογα χαρτιά που θα αποδεικνύουν ότι αυτό το ακίνητο δεν είναι δικό σας και να ζητήσετε απαλλαγή από το ποσό!!!

Φέξε μου και γλίστρησα δηλαδή.

Άρα η μόνη μου ελπίδα είναι ο Συνήγορος του Πολίτη και η όποια λύση καταφέρει για νομοθετική ρύθμιση.

Ή να καταφέρω την ιδιοκτήτρια να πάει εκείνη στη ΔΟΥ και να τακτοποιήσει το θέμα.

Λέω πως δε θα το κάνω. Δεν είναι δική μου δουλειά να πείσω οιονδήποτε να πληρώσει τους φόρους του στο κράτος, αφού μάλιστα της το ζήτησα ήδη τηλεφωνικά και δεν πείστηκε επικαλούμενη και όσα λέει πως της είπαν στη ΔΕΗ της Ηγουμενίτσας, πως τάχα εγώ άφησα αυτό το χρέος!!! 

Εξάλλου το σημαντικό είναι να λυθεί γενικότερα το πρόβλημα και όχι ατομικά να βρω λύση. Τουλάχιστον να πιάσουν τόπο τα έξοδα και οι ταλαιπωρίες που έκανα, γιατί και την προκαταβολή να πάρω πίσω δε θα καλύπτει όσα χάλασα αυτές τις μέρες.


4 σχόλια:

  1. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζω. Θα υποβάλλω κι εγώ αίτημα στο Συνήγορο για να διαπιστώσει ότι το θέμα αφορά κι άλλους πολίτες. Αν υπάρχει κάποια εξέλιξη, παρακαλώ για ενημέρωση. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να το κάνετε, παρακαλώ, οπωσδήποτε. Γιατί έχει μεγάλη σημασία να φανεί ότι το θέμα αφορά και άλλους. Εγώ ήδη απέστειλα μετά από οδηγίες του Συνήγορου του Πολίτη και γραπτή ενυπόγραφη αναφορά καθώς και φωτοτυπίες από σχετικά έγγραφα και στοιχεία για να προχωρήσουν το θέμα. Για οποιαδήποτε εξέλιξη, θα ενημερώσω. Προς το παρόν πάντως από τη ΔΕΗ που τους πήγα εισαγγελική εντολή, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Κι έχουν περάσει πάνω από δέκα μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από το κατάστημα της ΔΕΗ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μου πρότειναν να πληρώσω μόνο την αξία του ρεύματος (μέσω ΑΤΜ ή e-banking) και να αφήσω να έρχονται οι ειδοποιήσεις για το χαράτσι χωρίς να το πληρώνω. Θα το στείλουν μετά από περίπου ένα οκτάμηνο στην εφορία, όπου θα καταχωρηθεί η οφειλή στον ιδιοκτήτη από τον αριθμό παροχής του ακινήτου, το οποίο άλλωστε πρέπει να είναι δηλωμένο στο Ε9 του. Αν παρόλα αυτά καταχωρηθεί σε μένα η οφειλή μπορώ να αποδείξω στην εφορία ότι το ακίνητο δεν μου ανήκει, με το Ε9 μου, το Ε1, και το συμφωνητικό ενοικίασης. Με διαβεβαίωσαν ότι δεν έχω λόγο να ανησυχώ! Ας ελπίζουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είστε τυχερός γιατί στην περίπτωσή σας οφείλατε εσείς στη ΔΕΗ χρήματα για την αξία ρεύματος. Και έτσι ξεμπερδέψατε. Στη δική μου όμως περίπτωση η ΔΕΗ μου χρωστάει λεφτά γιατί η προκαταβολή που είχα δώσει ήταν μεγαλύτερη από την αξία ρεύματος στον τελικό λογαριασμό. Και τα χρήματα αυτά τα παρακρατεί και αρνείται να μου τα επιστρέψει.

    Μάλιστα από τις 29 Αυγούστου που κατέθεσα ειαγγελική εντολή δεν έχουν καν καταδεχτεί να μου απαντήσουν.

    Και λέω πως έφτασε η ώρα να καταθέσω αγωγή κατά παντός υπευθύνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφιέρωμα στην Κατερίνα μας