Νέα καταδίκη απομόνωσης των ορεινών χωριών Θεσπρωτίας από τα ΚΤΕΛ;

Μια απίστευτη είδηση πληροφορήθηκα χτες από κάτοικο του Πολυδρόσου Θεσπρωτίας:


Από χτες κόπηκε το πρωινό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ που συνέδεε τα χωριά γύρω από τον παλιό εθνικό δρόμο Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων με τον έξω κόσμο...


Αν η είδηση ευσταθεί τότε πρόκειται για πραγματικά απαράδεκτη ενέργεια. Γιατί καταδικάζει την πολύπαθη περιοχή αυτών των χωριών σε πλήρη απομόνωση και επομένως βάζει την οριστική ταφόπλακα στην πολυετή πορεία μαρασμού και εγκατάλειψης του τόπου.


Σημειώνουμε ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια - συγκεκριμένα πριν ολοκληρωθεί η Εγνατία - από τον παλιό δρόμο πέρναγαν όλα τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ από Ηγουμενίτσα προς Ιωάννινα και αντίστροφα. Αμέσως όμως μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας, τα ΚΤΕΛ περιόρισαν σε σημαντικό βαθμό τα δρομολόγια από τον παλιό δρόμο και άρχισαν να χρησιμοποιούν την Εγνατία καθώς από το νέο δρόμο εξασφάλιζαν σημαντική μείωση στο χρόνο μετάβασης από τη μια πόλη στην άλλη και φυσικά μειώθηκαν και τα καύσιμα.


Όμως η Εγνατία περνάει σε τελείως άλλο μέρος του νομού και μάλιστα ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε τα εκεί παρακείμενα χωριά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Για τα άλλα χωριά, τα ορεινά της Θεσπρωτίας, ούτε λόγος να γίνεται πως μπορούν στο ελάχιστο να εξυπηρετηθούν μέσω Εγνατίας...


Εκείνη την εποχή έγιναν αρκετές κινητοποιήσεις των κατοίκων που αδικήθηκαν, δηλαδή των κατοίκων των χωριών γύρω από τον παλιό δρόμο. Έπεσαν στο κενό. Καθώς το ΚΤΕΛ είναι ιδιωτικός φορέας και κανείς δεν μπορεί ή και δε θέλει να επιβάλει στο ΚΤΕΛ από πού θα περνάνε τα δρομολόγιά του.


Στην πορεία τα λίγα δρομολόγια που είχαν μείνει να περνάνε από τον παλιό δρόμο συνεχώς μειώνονταν. Ώσπου έμειναν μόνο δύο. Ένα πρωινό και ένα περίεργο μεσημεριανό δρομολόγιο με τη μορφή της ανταπόκρισης. Και εξηγώ: Από τα Ιωάννινα ξεκινούσε ένα λεωφορείο που έφτανε μέχρι Πολύδροσο (Λούτσα) και εκεί περίμενε να εμφανιστεί ένα άλλο λεωφορείο που ερχόταν από Ηγουμενίτσα. Άλλαζαν στη συνέχεια επιβάτες και στις 15.00 το κάθε λεωφορείο επέστρεφε στη βάση του. Στα Γιάννενα το γιαννιώτικο και στην Ηγουμενίτσα το άλλο...


Έστω όμως και με αυτό τον τρόπο μπορούσαν όσοι δε διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο να μεταβούν στις μεγάλες πόλεις. Στα Γιάννενα ή και στην πρωτεύουσα του νομού. Να επισκεφθούν υπηρεσίες, να ψωνίσουν, να εξεταστούν από γιατρούς ή και να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς άλλους προορισμούς. Πχ για Αθήνα, Κέρκυρα κλπ.


Τώρα, με τη διακοπή του πρωινού δρομολογίου, καταλαβαίνετε τι πρόκειται να συμβεί;


Θα πρέπει να παίρνουν ταξί.


Ξέρετε πόσο κοστίζει το ταξί από τα χωριά αυτά μέχρι Γιάννενα ή Ηγουμενίτσα;


Ξέρετε και ποιοι συνήθως δεν έχουν ιδιωτικό αυτοκίνητο;


Οι πλέον αδύνατοι οικονομικά, οι ηλικιωμένοι, οι πολύ νέοι, οι έχοντες κάποιο πρόβλημα υγείας. Για να ξέρουμε δηλαδή και ποιους ακριβώς πλήττει το μέτρο αυτό και που ειλικρινά ελπίζουμε να μην ισχύει και λάθος να κατάλαβε εκείνος ο κάτοικος Πολυδρόσου που μας ενημέρωσε. Πλην όμως ο ίδιος χτες αναγκάστηκε να πάει στα Γιάννενα το νεαρό ανιψιό του, σπουδαστή στα ΤΕΙ Μεσολογγίου, καθώς δεν υπήρχε άλλος τρόπος να ταξιδέψει το παιδί για τον τόπο των σπουδών του. Δεν νομίζουμε λοιπόν να κατάλαβε λάθος για το τι συμβαίνει με το ΚΤΕΛ...


Για το λόγο αυτό και υψώνουμε φωνή διαμαρτυρίας. Και καλούμε κάθε αρμόδιο να σκύψει πάνω από το νέο πρόβλημα και να βρεθεί λύση. Σε καιρούς ανέχειας και δυσβάσταχτων εξόδων ειδικά για τους ηλικιωμένους κατοίκους των χωριών, μια τέτοια απόφαση είναι περισσότερο και από άδικη.


Ενώ δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η Θεσπρωτία είναι παραμεθόριος περιοχή. Και ο μαρασμός ειδικά της ζώνης της που βρίσκεται κοντά στα σύνορα είναι και εθνικά επιζήμια! Τι θέλουμε επιτέλους; Να αδειάσουν τελείως τα χωριά των συνόρων; Να μείνουν χωρίς κατοίκους; Είμαστε σοβαροί;


Να θυμίσουμε ότι το μέτρο αυτό έρχεται να προστεθεί στο κλείσιμο των δημοτικών σχολείων των χωριών αυτών. Σήμερα μόνο στη Νεράιδα (Μενίνα) λειτουργεί σχολικό κέντρο. Και τα παιδάκια από τα χωριά πηγαίνουν στο σχολείο με μισθωμένα ταξί...


Την ίδια ώρα ο παλιός δρόμος έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του από την ώρα που η κίνηση διοχετεύθηκε στην Εγνατία και παρουσιάζει υψηλή επικινδυνότητα. Δεν είναι λίγες οι φορές που μεγάλες πέτρες κατρακυλούν από τα γύρω βράχια και πέφτουν πάνω στο οδόστρωμα.


Αρκετά επίσης προβλήματα δημιουργούν τα ζώα από τα γύρω βουστάσια. Είτε με την παρουσία τους πάνω στο δρόμο είτε με τις ακαθαρσίες που ανεξέλεγκτα αφήνουν στο οδόστρωμα.


Ας μην ξεχνάμε επίσης πως ο δρόμος αυτός και στενός είναι και γεμάτος στροφές. Και σε αρκετά σημεία πιάνει πάγο το χειμώνα.


Με τι καρδιά λοιπόν ένας γονιός μπορεί να βάζει το μικρό του παιδί νύχτα σχεδόν στο ταξί για να πάει τόσα χιλιόμετρα για το σχολείο του; Κι άλλα τόσα το μεσημέρι;


Και τουλάχιστον για τα μικρά υπάρχει ακόμη η επιδότηση για να πηγαίνουν στο σχολείο. Τα μεγαλύτερα όμως; Πώς μπορούν να σπουδάζουν σε λύκειο ή σε πανεπιστήμιο και ΤΕΙ και να πηγαινοέρχονται στο χωριό τους; Ειδικά τώρα με το κόψιμο του πρωινού δρομολογίου και που θα το επαναλάβω ότι εύχομαι να μην ήταν σωστά πληροφορημένος εκείνος που μου το είπε. Και να μην ισχύει η διακοπή του δρομολογίου.


Προβληματισμός εύλογος αφού στην ιστοσελίδα του ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ εξακολουθεί να δίδεται ως υπαρκτό το πρωινό δρομολόγιο - http://www.ktelioannina.gr/ - ενώ στην ιστοσελίδα του Πολυδρόσου: http://www.polydroso.gr/ φιγουράρει αυτό εδώ το σχόλιο:



Σήμερα λοιπόν έφθασε στα Γιάννενα ένας Βλαχωρίτης προερχόμενος εξ Αθηνών. Ψάχνει για λεωφορείο, τέλος του είπαν, μόνο το μεσημέρι. Μπήκε και αυτός σε ένα που πάει Λάβδανη, κατέβηκε Βροσίνα και από εκεί με τα πόδια στο χωριό. Έφθασε πριν το μεσημέρι , ευτυχώς σώος και αβλαβής..


Δημοσιεύουμε λοιπόν με κάθε επιφύλαξη την είδηση. Κι ας ελπίζουμε πως μάλλον δεν κατάλαβαν καλά εκεί στο Πολύδροσο (πρώην Βλαχώρι) και πως θα συνεχιστεί κανονικά το πρωινό δρομολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην Κατερίνα μας